رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با تشریح اقدامات صورت گرفته برای مدیریت پیامدهای سیلاب امامزاده داوود، گفت: این حادثه تا حد زیادی مدیریت شده و امروز با شرایط تثبیت شده در منطقه سیل زده مواجه هستیم و الان بخشی از نیروها به فیروزکوه اعزام شدند.

سیل - امامزاده داود - کن - جستجوی مفقودین

علی نصیری در گفتگو با همشهری آنلاین از تخلیه مردم روستای امامزاده داوود خبر داد و گفت: با حضور امدادگران و تیم‌های مختلف روند تخلیه گل‌ولای و عملیات جست‌وجو ادامه دارد. 

او  با بیان اینکه تیم‌های مختلف شهرداری در منطقه حضور دارند، افزود: البته به دلیل ضرورت آمادگی برای بارش‌های شهر تهران، از شهرداران مناطق درخواست شد به سطح شهر و محل کار خود بازگردند اما همچنان تیم‌های مختلف شهرداری از جمله از سازمان‌های آتش‌نشانی، خدمات شهری و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در منطقه سیل‌زده حضور دارند و به صورت شیفت‌بندی شده مشغول خدمت‌رسانی هستند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران با اشاره به وقوع سیل در سایر مناطق استان تهران، خاطرنشان کرد: البته استان تهران در بخش‌های مختلفی درگیر سیل‌های متعدد است، در منطقه فیروزکوه، مشخصا سیمین دشت و حبله رود چند روستا سیل زده شدند و بخشی از تمرکز و امکانات دستگاه‌های مسئول به طور طبیعی صرف آنجا و سایر مناطق سیل‌زده شده است. 

نصیری در تشریح آخرین وضعیت عملیات امداد و نجات در روستای امامزاده داوود گفت: صحن امامزاده تا حدود زیادی از حجم انبوه گل و لای تخلیه شده است. عملیات جست‌وجو و نجات احتمالی هم در خصوص ناپدیدشدگان حادثه همچنان ادامه دارد. به طور کلی می‌توان گفت حادثه سیل و پیامدهای آن الان کاملا تحت کنترل است. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری در تهران، در پایان گفت: منطقه سیل‌زده برخلاف آنچه بعضا ادعا شده است، جزء منطقه پنج شهرداری تهران نیست و اصولا خارج از حریم استحفاظی شهرداری تهران قرار گرفته است. این منطقه جزء بخشداری کن از فرمانداری تهران است. اگرچه همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری تهران، با تمام توان و ظرفیت پای کار هستند اما باید توجه شود که آنجا جزء حریم مسئولیت شهرداری تهران نیست.

اعزام ستاد بحران یک منطقه به زرین‌دشت فیروزکوه

او با بیان اینکه استانداری برای امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان فیروزکوه از شهرداری تهران کمک خواسته‌اند، گفت: با شهردار تهران صحبت شد که ستاد بحران یکی از مناطق را به فیروزکوه اعزام کنیم و احتمالا منطقه ۱۴ را مامور کنیم. بنابراین هم وسایل و امکانات و هم نیروی تخصصی اعزام خواهیم کرد.

آخرین وضعیت مترو در سیل

نصیری درباره وضعیت متروی تهران با بیان اینکه یک آبگرفتگی جزیی در یکی از ایستگاه‌های مترو داشتیم که فورا با پمپ آب تخلیه شد، گفت: تمهیداتی برای پیشگیری از سیل در برخی از ایستگاه‌های مترو و کارگاه‌های مترو پیش‌بینی شده است.

او  با بیان اینکه برای ایستگاه‌های مترو نیز تمهیداتی پیش بینی شده است، گفت: صحبتهایی در مورد احتمال آبگرفتگی در پنج ایستگاه مترو شامل ایستگاه‌های تجریش، قائم، نوبنیاد و ... وجود داشت که بنا شد تا دوشنبه از کیسه‌های شن در اطراف ورودی این ایستگاه‌ها استفاده شود.

کد خبر 694053

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha